Monday 6 May 2013

PRU 13

Bersempena dengan birthday aku yang ke 26 tahun ni, aku nak bagi present untuk diri aku. Hadiah die adalah dengan mewujudkan my own personal blog.  Ek eleh blog je . Tak cool langsung. Da lama sebenarnye teringin nak buat blog sendiri tapi asyik x jadi je sebab malu dengan keupayaan writing skills sendiri. So awal2 ni nak bagitahu kalau rase blog ni macam x best, aku mohon maaf sepuluh jari. Saya budak masih belajar.

ok tutup cerita sejarah penubuhan blog ni.

So nak cerita pasal recap PRU 13 yang baru je lepas but at the same time jatuh on my sweet 16 +10 birthday, da due tahun birthday aku jatuh on the big event. Last year, its on my bff's  wedding, Begum (she is part of the khembuje berantai gang.. soon you will meet them).

Oh da cakap pasal wedding begum nak wish

Happy anniversary to Begum and Fuad!

Semoga cepat dapatkan adik untuk Nuh. hehehe

okay dah back to the point, nak cerita pasal mengundi kan. So the day before mengundi tu aku still kerja. Biasalah kerja kat construction site kerja 6 hari seminggu. After kerja dalam pukul 6 petang tu, cadang nak balik Bangi sekejap je. Kemas2 baju,kemas bilik, uruskan kucing2 then terus nak shoot balik Melaka. Tapi apakan daya sampai je umah sewa aku tu,kepala macam berat semacam. Sekali landing atas katil terus tido sampai pagi.

So pagi ahad tu pukul 5 pagi da terjaga, dapat bangun awal sebab malam sebelum da tido dari pukul 7 pm. Ish2 x senonoh betul. After kemas ape yang patut, terus gerak balik Melaka. Best jugakla gerak pagi. Jalan x jem langsung. The day before tu my colleague ade call jangan balik dulu sebab jem gile. Dalam masa sejam dah sampai Melaka. Sampai umah, tengok mak and abah tengah breakfast. Perut yang memang tengah lapa sebab x makan dari malam semalam terus terkam nasi lemak. After that, tunggu mak and kakak aku, Angah bersiap untuk pergi mengundi. Kakak aku lagi sorang, Ayek pagi2 da tercongok dekat tempat mengundi sebab later die nak terus ke KL ade wedding member.

IMG_20130505_072901

Highway PLUS yang lengang.

Sampai tempat mengundi dalam pukul 9 lebih. Kiteorang mengundi dekat Sekolah Agama Pengkalan Minyak. My older brother and sisters punye sekolah dulu. Aku dengan adik lelaki sekolah agama kat tempat lain. (x geng) :P.So, sampai pergi kat kaunter pendaftaran SPR. Ambil nombor untuk saluran mengundi. Then,beratur. Rase-rasenye die bagi saluran ikut kelas umur kot.  So, line beratur untuk bilik tempat aku mengundi xdela panjang sangat. Dalam masa 15 minit macam tu aku da selamat mengundi. Mak and kakak aku agak lama gak kena tunggu. Then dalam pukul 11 tu dah selesai.  Aku undi sape? Biarlah ia menjadi rahsia..hahaha

IMG_20130505_095642

Bukti mengundi.

(p/s: hahaha. kakak aku buat lawak die ingat dakwat kat jari tu untuk

cop dekat kertas undi. siap tanye kat petugas SPR.lol)

Oh lupe nak cerita aku sangat kecewa x dapat cuti hari ni. Semalam aku budget hari ni akan announce cuti umum. So xde la aku balik bangi semalam. Sekali pagi tadi bangun mak aku cakap xde cuti. Kelam kabut mandi kemas barang2 semua.  aku drive dari Ayer Keroh ke Bangi dalam 1 jam je. hehehe. Sampai site pukul 8.45, nasib orang selangor cuti xde la jam sangat.

(p/s lagi: ALI RUSTAM kecewa sebab kalah. :p )

Lepas ni nak cerita pasal my birthday celebration pulak. Korang da boring ke?

Ok fine!

No comments: