Tuesday 7 May 2013

Of A Healthy Lifestyle : Bangi Fitness


Pada sesiapa yang duduk di sekitar Bangi, especially kat area Seksyen 7 mesti tau satu gym ni. Name gym ni BANGI FITNESS. Located betul2 atas menara optical and berdepan dengan Mydin  Hypermart. Aku start jadi member since 2012. tapi just for 3 months je. Lepas tu berhenti. Now, tahun ni aku sambung balik sebab rase badan dah mula berat.  Rate package die for me, still murah compare to other gym. Suasana gym die pon sangat selesa.

Pakej yang aku amik untuk 3 bulan:

UNLIMITED GYM + AEROBIC CLASSES (5x a week) + MEMBERSHIP FEES = ~ RM 350

Aku selalu attend kelas aerobik die je.Yang gym tu kadang2 je kalo rajin lari atas treadmill.Memang aku ni jenis x suke berjogging sebab boring. I prefer jenis yang menari-nari tapi still boleh keluarkan peluh. Aerobik kelas die pon da sangat best. Kelas pon varies. Ade zumba,kickboxing,pilates,yoga,step dance and many more. Depends on instructor die nak buat ape untuk the whole month tu. Instructor die pon semua yang memang berpengalaman dan selalu masuk dalam magazine RAPI. Antara favourite instructor aku adalah Nana (ni dulu jiran dekat Melaka), Adasandha (selalu masuk magazine Rapi), Noy and Natrah. Ade sorang lagi Sara die ajar kelas jumaat tapi aku lom sempat lagi join kelas die sebab selalu jumaat aku x sempat sampai umah before 8.30pm. Jalan jem. huhu. Tapi aku perasan die ni fitness instructor dekat Fitness First, One Mont Kiara sebab selalu terserempak dengan die.

Since aku join kelas aerobik ni dapat rasalah perubahan. Badan lebih fit and firm. Berat memang xde banyak perubahan sangat. But like my instructor, Adasandha cakap when kite bersenam jangan kire sangat berat badan.kadang2 berat x berubah disebabkan berat muscle. Tapi, aku ni pon sebab makan x jage sangat. so thats why berat x berapa nak turun tapi still badan aku da mula nampak curvy/firm at the right places. Tang spare tyre ni je yang susah sikit. Still a loooong way to go to have a body macam Hanis Zalikha tu.

Untuk bulan May ni, Bangi Fitness da kuarkan jadual kelas aerobik.

As you can see memang full  schedule die 5x a week. Kalo gym lain, kelas macam ni satu kelas je dah RM50++ macam tu.

Image



So any enquiry boleh go to fb page die:


Banyak jugak tips2 kesihatan die post kat sane.

Jom same-same sihat dan cergas!

1 comment:

Anonymous said...

How to play Baccarat and win at the online poker room
The main part of the game is to have a good balance between skill หารายได้เสริม and luck. 바카라 There's a game that is both fun and 1xbet exciting. The game rules are pretty